Па заданні Беларускай чыгункі праведзены комплексныя даследаванні апорнай здольнасці і рэшткавага рэсурсу літых дэталяў калясак грузавых вагонаў. Па выніках даследаванняў устаноўлена, што літыя дэталі першага пакалення, вырабленыя з вугляродзістай сталі 20Л, валодаюць рэшткавым рэсурсам не менш за 10 гадоў, а дэталі другога пакалення, вырабленыя з низколегированных сталей  – ня менш за 20 гадоў.

Рашэннем Камісіі Савета па чыгуначным транспарце СНД, Латвіі, Літвы, Эстоніі тэрмін службы літых дэталяў калясак грузавых вагонаў падоўжаны на 6 гадоў. Эканамічны эфект склаў больш за 6 млн  3.а. (2002 г.). Тэрмін службы літых дэталяў першага пакалення падоўжаны на 6 гадоў, а другога пакалення – на 3 года.

Канструкцыя літых дэталяў каляскі тыпу ЦНДІ-Х3: а) бакавая рама; б) надрысорная бэльа.

Крывыя трываласці надрэсорных бэлек каляскі тыпу ЦНДІ-Х3
1 - серыйныя (новыя) выпуску пасля 1966 г., выпрабаванні праведзены на УВЗ;
2 - серыйныя (новыя) выпуску пасля 1968 г., выпрабаванні праведзены на УВЗ;
3 - серыйныя выпуску пасля 1967-1969 гг. пасля 30 гадоў эксплуатацыі, выпрабаванні праведзены ў БелДУТе.

Існуючыя канструкцыі тарцавых сцен і накрывак разгрузачных люкаў універсальных паўвагонаў не адпавядаюць сучасным нарматыўным патрабаванням трываласці. Распрацаваны новыя канструкцыі тарцавых сцен і накрывак разгрузачных люкаў, якія валодаюць неабходным запасам трываласці.

Вынікі працы ўкараняюцца на СЗАТ «Магілёўскі вагонабудаўнічы завод».

 

foto03

Тыпавая канструкцыя накрыўкі люка

foto03

Разліковая схема кузава паўвагона з новай канструкцыяй тарцавой сцяны

foto03

Тыпавая канструкцыя накрыўкі люка

Па заданні Беларускай чыгункі распрацавана праектна-канструктарская дакументацыя на дахі вагонаў-хопераў і ўніверсальнага крытага вагона для замены існуючых канструкцый, якія маюць недастатковую каразійную устойлівасць, пры капітальным рамонце дадзеных вагонаў.

Неабходнасць выканання гэтай працы абумоўлена неадпаведнасцю тэхнічнага рэсурсу дахаў рэсурсу кузаваў і рам названых вагонаў.

Вынікі працы ўкаранёныя на Баранавіцкім, Магілёўскім і Асіповіцкім вагонных дэпо і вагоны, якія прайшлі мадэрнізацыю, паспяхова эксплуатуюцца на Беларускай чыгунцы.

 

foto03

Кузаў вагона-мінералавоза мад.11-740 з мадэрнізаваным дахам

foto04

Кузаў вагона-мінералавоза мад.11-740 з мадэрнізаваным дахам

foto05

Кузаў універсальнага крытага вагона мад.11-066

Прадугледжвае мадэрнізацыю кузаваў пасажырскіх вагонаў з падаўжэннем тэрміну службы пасля правядзення капітальна-аднаўленчага рамонту. На Гомельскім і Мінскім вагонарамонтных заводах праведзена мадэрнізацыя 51 пасажырскага вагона, якія паспяхова эксплуатуюцца на Беларускай чыгунцы. За дадзены праект аўтарскі калектыў лабараторыі «ТТАРАРС» узнагароджаны медалём лаўрэата Ўсерасійскага выставачнага цэнтра (г.Масква).

 

foto01

Стан вагона да мадэрнізацыі

foto2

Стан вагона пасля мадэрнізацыі

Основные разработки лаборатории ОНИЛ "ТТОРЕПС":

Асноўныя навукова-даследчыя і практычныя распрацоўкі:

Галіновая навукова-даследчая лабараторыя «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага саставу» (далей ГНДЛ «ТТАРАРС») створана на падставе сумеснага распараджэння па Беларускай чыгунцы і БелДУТу № 03/1 ад 24.01.97 г. і з'яўляецца структурнай адзінкай БелДУТа.

Навуковыя распрацоўкі ахопліваюць значнае кола пытанняў па праблеме павышэння надзейнасці і даўгавечнасці рухомага складу, бяспекі руху на чыгуначным транспарце.

Прыярытэтным напрамкам лабараторыі з'яўляецца тэхнічнае дыягнаставанне вагонаў усіх тыпаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і падаўжэння тэрміну службы.

У лабараторыі працуюць кваліфікаваныя інжынеры, сярод іх – кандыдаты і дактары тэхнічных навук.

Права правядзення работ, галіна дзейнасці, тэхнічная кампетэнтнасць ГНДЛ «ТТАРАРС» засведчаны:

  • Атэстатам акрэдытацыі № BY/112 1.1688 ад 21.03.2011 года аб тым, што ГНДЛ «ТТАРАРС» адпавядае крытэрам Сістэмы акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь і акрэдытавана на тэхнічную кампетэнтнасць у адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ ІСО/МЭК 17025. Атэстат дае права на дыягнаставанне ўсіх відаў чыгуначных вагонаў і выдадзены нацыянальным органам па акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь (Дзяржстандартам).
  • Пасведчаннямі на права выканання работ па экспертным абследаванні і тэхнічным дыягнаставанні пасажырскіх і грузавых вагонаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і выдачы заключэння аб магчымасці падаўжэння тэрміну службы на тэрыторыі краін СНД, Латвіі, Літвы і Эстоніі
attestat
svid
svid1

Супрацоўнікі лабараторыі маюць сертыфікаты кампетэнтнасці на правядзенне работ па:

  • ультрагукаваму метаду неразбуральнага кантролю;
  • візуальным кантролі;
  • магнітнаму метаду неразбуральнага кантролю;
  • капілярнаму метаду кантролю;
  • візуальнаму метаду.

Адной з асноўных задач ГНДЛ «ТТАРАРС» з'яўляецца кантроль за тэхнічным станам вагоннага парку з ацэнкай рэшткавага рэсурсу і прадаўжэннем тэрміну службы. Для гэтага вядзецца сістэматычны маніторынг назірання за станам вагоннага парку з мэтай найбольш поўнага выкарыстання рэсурсу.

Гэтак жа ГНДЛ «ТТАРАРС»выконвае:

  • распрацоўку методык тэхнічнага дыягнаставання рухомага складу ў адпаведнасці з СТБ 2534-2018 з мэтай падаўжэння тэрміну службы звыш палутарнага усталяванага заводам-вытворцам;
  • выкананне ўсяго комплексу разлікаў для вагонаў;
  • распрацоўка канструктарскіх рашэнняў па мадэрнізацыі рухомага саставу;
  • распрацоўка НТПА ў галіне чыгуначнага транспарту.

1. Агульныя пытанні

  • рааспрацоўка сістэмы інфармацыйнага забеспячэння, функцыянальнага складу АПМ аператыўных работнікаў, фармаванне ўваходных і вывадных формаў;
  • распрацоўка праграмнага забеспячэння для АПМ аператыўных работнікаў;
  • распрацоўка сістэмы нарматыўнай і тэхнічнай дакументацыі;
  • нармаванне колькасці кантынгенту аператыўных і інжынерных работнікаў.

2. Дарожны ўзровень (ЦКП)

  • распрацоўка структуры Цэнтра кіравання перавозкамі з улікам схемы дарожнага палігона, існуючай сістэмы кіравання перавозкамі, напрамкаў руху вагонопотоков, сусветнага досведу кіравання чыгуначнымі перавозкамі;
  • размежаванне функцый паміж узроўнямі кіравання перавозкамі ва ўмовах функцыянавання ЦКП;
  • распрацоўка падсістэм эксплуатацыйнай работы на дарозе: тэхнічнага і аператыўнага планавання; кіравання працэсамі пагрузкі і выгрузкі, развозу мясцовага грузу; цягнікаўтварэння; прасоўвання цягнікоў на ўчастках і напрамках; рэгулявання вагоннага і лакаматыўнага паркаў; ўліку і кантролю стану станцый і ўчасткаў.

3. Узровень аддзялення дарогі (ЦКМР)

  • арганізацыя эксплуатацыйнай працы ЦКМР;
  • арганізацыя мясцовай работы на аддзяленні дарогі;
  • арганізацыя сістэмы збору, уліку.

4. Лінейны узровень

  • аптымізацыя падзелу палігона на лінейныя раёны кіравання;
  • аптымізацыя зон абслугоўвання апорных станцый;
  • арганізацыя эксплуатацыйнай работы апорных станцый.

Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі (АЭД БЧ) (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)

Падсістэма «Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі» прызначана для:

  • забеспячэння спецыялістаў і кіраўнікоў дарогі аператыўнай і дакладнай інфармацыяй аб выконваемых і выкананых грузавых перавозках;
  • інфармацыйнай падтрымкі прыняцця абгрунтаваных кіраўніцкіх уздзеянняў пры вырашэнні асноўных задач па павышэнню эфектыўнасці працы і канкурэнтаздольнасці чыгуначнага транспарту на рынку паслуг, павелічэнні аб’ёмаў і якасці перавозак, скарачэнню транспартных выдаткаў;
  • адлюстравання эфектыўнасці вытворчага працэсу прадпрыемства;
  • візуалізацыі відавочных і невідавочных узаемасувязяў паміж паказчыкамі дзейнасці Беларускай чыгункі;
  • узмацнення функцый узаемадзеяння работнікаў службаў і падраздзяленняў беларускай чыгункі, якія ўдзельнічаюць у забеспячэнні перавозак.

Асноўнай мэтай сістэмы з’яўляецца аўтаматызацыя разлікаў аналізу выканання паказчыкаў работы і ацэнка ўплыву розных фактараў на гэтыя паказчыкі за кароткатэрміновы перыяд (суткі).

f10

У рамках дадзенай сістэмы вырашаюцца наступныя задачы:

а) Распрацоўка методыкі правядзення аператыўнага аналізу работы дарогі:

  • вызначэнне пераліку асноўных якасных і колькасных паказчыкаў, якія характарызуюць работу дарогі і яе структурных падраздзяленняў;
  • вызначэнне ўзаемасувязі паміж паказчыкамі і іх ўзаемнага ўплыву;
  • распрацоўка іерархіі ўзроўняў дэталізацыі якасных і колькасных паказчыкаў (дарога-аддзяленне-лінейныя аб’екты);
  • распрацоўка метадалогіі фактарнага аператыўнага аналізу працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў.

б) Распрацоўка праграмнага забеспячэння збору зыходных дадзеных і пашырэння базы дадзеных.

в) Распрацоўка праграмнага забеспячэння рашэння задач аналізу паказчыкаў і ўзаемадзеяння з іншымі падсістэмамі:

  • распрацоўка інфармацыйна-аналітычных вітрынаў дадзеных з узроўнем дэталізацыі «месяц» для прадастаўлення магчымасці аналізу работы дарогі за працяглыя часавыя перыяды (звыш 3 гадоў).

г) Забеспячэнне візуалізацыі задач аналізу і выдачы канчатковых рашэнняў:

  • распрацоўка механізму візуалізацыі аналізу на аснове дыяграмаў, з магчымасцю навігацыі паміж рознымі ўзроўнямі дэталізацыі, з улікам перакрыжаваных залежнасцяў паказчыкаў. Павінна быць прадугледжана магчымасць групоўкі паказчыкаў эфектыўнасці дзейнасці для абранага аб’екта Дарогі (выкананне шэрагу разрозненых паказчыкаў канкрэтным аддзяленнем Дарогі, станцыяй, дэпо і г.д.).

Інфармацыйна-даведачная сістэма тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі Цэнтра кіравання перавозкамі Беларускай чыгункі (ІДС ТНМД ЦКП)

ІДС ТНМД ЦУП прызначана для аўтаматызаванага фармавання базы дадзеных нарматыўна-метадычнага забеспячэння аператыўнага персаналу Цэнтра кіравання перавозкамі службы перавозак Беларускай чыгункі, працы з ёй і адміністравання.

f23

Мэта функцыянавання сістэмы – стварэнне адзінай інфармацыйнай базы тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі, сістэматызаванай па функцыях і аб’ектах кіравання персаналу ЦКП і адмініструемай ў рэальным маштабе часу.

Асноўныя функцыі сістэмы:

  • стварэнне базы файлаў-прататыпаў нарматыўных, даведачных і метадычных дакументаў, сістэматызаванай па функцыях персаналу;
  • канвертаванне файлаў-прататыпаў у html-фармат;
  • стварэнне базы html-дакументаў, сістэматызаванай па функцый і аб’ектах кіравання персаналу;
  • рэдагаванне, даданне і выдаленне інфармацыі з базы ў рэальным маштабе часу;
  • забеспячэнне надзейнасці працы сістэмы: пратакаляванне дзеянняў карыстальнікаў, рэзерваванне і архівацыя інфармацыі;
  • обеспечение надежности работы системы: протоколирование действий пользователей, резервирование и архивация информации;
  • інтэграванне з сумежнымі інфармацыйнымі сістэмамі: АПМ ТРА, АС «Графіст», АС «Канцлер» і іншымі.

f24

Укараненне АС НМЗ ЦКП дазваляе павысіць прадукцыйнасць персаналу пры атрыманні даведачнай інфармацыі нарматыўна-метадычнага забеспячэння; павысіць ўзгодненасць прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў; павысіць эфектыўнасць арганізацыі перавозак за кошт забеспячэння дакладнасці і праўдзівасці інфармацыйнага забеспячэння сістэмы арганізацыі перавозачнага працэсу ва ўмовах функцыянавання ЦКП.