Навукова-даследчая работа калектыву кафедры вядзецца па трох асноўных напрамках:

  • ўдасканаленне канструкцыі і павышэнне эфектыўнасці эксплуатацыі цеплавозаў;
  • надзейнасць, энергаэфектыўнасць, электрабяспека пры праектаванні і рэканструкцыі сістэм электрыфікацыі цягавых і стацыянарных спажыўцоў чыгуначнага транспарту;
  • тэарэтычнае і эксперыментальнае даследаванне дынамікі і трываласці механічных сістэм, пераважна транспартнага прызначэння.

Навуковая школа  «Трыбафатыка» прафесара Сосновского Л.А.

Спецыялісты кафедры пры выкананні навукова-даследчых работ актыўна ўзаемадзейнічаюць з галіновай навукова-даследчай лабараторыяй «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага саставу», навукова-даследчай лабараторыяй «Сістэмы электразабеспячэння транспарту», ТАА «НВА Трыбафатыка», навукова-даследчай лабараторыяй пуцi, выпрабавальным цэнтрам БелДУТа.

Па навуковаму напрамку ўдасканалення канструкцыі і павышэнне эфектыўнасці эксплуатацыі цеплавозаў праводзяцца наступныя работы:

  • распрацоўка арганізацыйна-тэхналагічных і тэхнічных мерапрыемстваў па зніжэнні расходу паліўна-энергетычных рэсурсаў на цягу цягнікоў;
  • распрацоўка аўтаматызаваных сістэм разліку планавага расходу энергарэсурсаў на цягу цягнікоў у пасажырскім руху і ацэнкі эфектыўнасці прымянення рэсурсазберагальных мерапрыемстваў на магістральных лакаматывах;
  • аналіз абсталявання і тэхналогіі рамонту цягавага рухомага саставу ў лакаматыўных дэпо і распрацоўка адпаведнай нарматыўнай дакументацыі;
  • даследаванне ўплыву ўмоў руху цягніка на расход паліўна-энергетычных рэсурсаў;
  • распрацоўка і ўдасканаленне канструкцый паліўных сістэм лакаматываў, а таксама тэхналогій іх эфектыўнага функцыянавання.

Па навуковаму напрамку надзейнасці, энергаэфектыўнасці, электрабяспекі пры праектаванні і рэканструкцыі сістэм электрыфікацыі цягавых і стацыянарных спажыўцоў чыгуначнага транспарту праводзяцца наступныя работы:

  • распрацоўка метадаў аптымізацыі сістэм цягавага электразабеспячэння электрычнага рухомага саставу і электрычных чыгунак, метрапалітэна і гарадскога электрычнага транспарту;
  • распрацоўка метадаў і методык тэарэтычнага і практычнага вырашэння задач па аналізу, кантролі і аптымізацыі рэжымаў працы сістэм электразабеспячэння;
  • распрацоўка нарматыўна-даведачнай базы і стандартаў, якія рэгламентуюць патрабаванні па праектаванні, рэканструкцыі, эксплуатацыі і рамонту прылад сістэм электразабеспячэння і рухомага саставу;
  • распрацоўка і ўкараненне аўтаматызаваных разліковых сістэм для структурных падраздзяленняў чыгуначнага транспарту.

У рамках навуковага напрамка тэарэтычных і эксперыментальных даследаванняў дынамікі і трываласці механічных сістэм праводзяцца наступныя работы:

  • распрацоўка і ўкараненне перспектыўных канструкцый чыгуначнага рухомага саставу, ацэнка іх рэсурсу;
  • эксперыментальныя і тэарэтычныя даследаванні працэсаў пашкоджанасцi, умоў дасягнення гранічнага стану і даўгавечнасці найбольш адказных - трыбафатычных сістэм машын і механізмаў па найважнейшых крытэрыях працаздольнасці;
  • распрацоўка і выраб машын для зносастомленасных выпрабаванняў матэрыялаў, мадэляў пар трэння і трыбафатычных сістэм ва ўмовах, блізкіх да эксплуатацыйных;
  • распрацоўка і ўкараненне эфектыўных метадаў кіравання працэсамі комплекснага зносастомленаснага пашкоджання трыбафатычных сістэм з мэтай павышэння іх эксплуатацыйнай надзейнасці пры зніжэнні выдаткаў працы, сродкаў і матэрыялаў у вытворчасці і эксплуатацыі; метадаў зносастомленасных выпрабаванняў, у тым ліку паскораных; нарматыўных дакументаў, у тым ліку дзяржаўных стандартаў.

Універсітэтам вядзецца паслядоўная праца па прывядзенні назвы спецыяльнасцяў агульнай вышэйшай, паглыбленай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі ў адпаведнасць з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2022 "Спецыяльнасці і кваліфікацыі".

Матэрыял у стане абнаўлення. Просім прабачэння за магчымыя нязручнасці.

Кафедра «Лакаматывы» рыхтуе інжынераў па спецыяльнасцях:

  • 1-37 01 05 Гарадскі электрычны транспарт - 5 гадоў

1-37 01 05 01 Тэхнічная эксплуатацыя электрычнага гарадскога транспарту

  • 1-37 02 01 Цягавы састаў чыгуначнага транспарту (па напрамках) - 5 гадоў

1-37 02 01-01 Цягавы састаў чыгуначнага транспарту (Цеплавозы)

1-37 02 01-02 Цягавы састаў чыгуначнага транспарту (Электрычны транспарт і метрапалітэн)

  • 1-43 01 03 Электразабеспячэнне (па галінах) - 5 гадоў

1-43 01 03 06 Электразабеспячэнне чыгунак


Магістратура

спецыяльнасць 1-37 80 01 Транспарт

Аспірантура

спецыяльнасці:

  • 05.22.07 Рухомы састаў чыгунак, цяга цягнікоў і электрыфікацыя
  • 01.02.06 Дынаміка, трываласць машын, прыбораў і апаратуры

sostav

Выкарыстанне камп'ютарных класаў разглядаецца ў БелДУТ як адзін з найважнейшых складнікаў фармавання пісьменнасці студэнтаў у галіне інфармацыйных тэхналогій (ІТ), а камплектаванне такіх класаў тэхнікай і ліцэнзійным праграмным забеспячэннем - як адзін з прыярытэтных напрамкаў інфарматызацыі БелДУТ.

Навучальны камп'ютарны клас, абсталяваны камп'ютарамі, выкарыстоўваецца для навучальнага працэсу. Ён створаны з мэтай забеспячэння навучальнага працэсу па дысцыплінах інфарматыкі, агульных і спецыяльных дысцыплінах, якія выкарыстоўваюць камп’ютары, а таксама для падрыхтоўкі курсавых, дыпломных і іншых відаў самастойнай працы студэнтаў, якая выконваецца ў рамках вучэбнага плана.

Камп'ютарныя класы выкарыстоўваюцца ў навучальным працэсе толькі для падтрымання дысцыплін з ужываннем камп'ютарнай тэхнікі і тэхналогій.


У аўдыторыях цэнтра інфармацыйных сістэм і тэхнічнага забеспячэння (1501, 1505, 1513) усталяваны сучасны інтэрактыўны дысплей мадэль SBID-MX186 (у складзе інтэрактыўнай панэлі SBID-MX086)


Камп’ютарныя класы

Вялікія лекцыйныя мультымедыйныя аўдыторыі