Аўтаматызаваны разлік наяўнай прапускной здольнасці элементаў чыгуначнай станцыі
Для ацэнкі перавозачнай магутнасці і бяспекі міжнародных транспартных калідораў Беларускай чыгунцы неабходна ведаць прапускную здольнасць чыгуначнай інфраструктуры, якая у значнай ступені вызначаецца магчымасцямі чыгуначных станцый па пропуску і перапрацоўцы цягнікоў.
Вызначэнне прапускной здольнасці чыгуначных станцый – складаная і працаёмкая частка разліку наяўнай прапускной здольнасці чыгункі.
Па замове Беларускай чыгункі НДЛ «Кіраванне перавозачным працэсам» распрацавала АПМ «Прапускная здольнасць чыгуначнай станцыі», які прыняты ў 2013 годзе ў прамысловую эксплуатацыю істаляваны на 45 чыгуначных станцыях.
Асноўныя пытанні, якія былі вырашаны ў ходзе выкананне працы:
Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад.
Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад».
Пасля выбару чыгуначнай станцыі, якая зацікавіла, на экран выводзіцца схема станцыі, падзеленая на элементы: стрэлкавыя гарлавіны, паркі, сартавальныя прылады. Кожны з элементаў інтэрактыўны. Вынікі разлікаў прапускной здольнасці элементаў станцыі магчыма экспартаваць у рэдактар Microsoft Word, і раздрукаваць у выглядзе аформленага дакумента з дыяграмамі, зыходнымі дадзенымі і вынікамі.
Праграма дазваляе мадэляваць розныя варыянты змены тэхналагічных часоў займання стрэлкавай гарлавіны, парку, сартавальнай прылады чыгуначнай станцыі і ацаніць прапускную здольнасць і яе рэзерв. Праграмны прадукт дае магчымасць аператару ўносіць змены ў схему станцыі і пасля гэтага выканаць разлік прапускной здольнасці змененай схемы элемента станцыі.
Праграма прызначана для аўтаматызацыі працэсу складання ТРА чыгуначных станцый на падставе ўніфікаваных шаблонаў і патрабаванняў нарматыўных дакументаў. Захоўванне ТРА станцый арганізавана ў адзінай базе на серверы службы перавозак.
Праграма выкарыстоўваецца работнікамі, якія займаюцца распрацоўкай ТРА чыгуначных станцый і работнікамі іншых службаў, якія выкарыстоўваюць выпіскі з ТРА ў сваёй працоўнай дзейнасці.
Разработка технико-экономических обоснований реализации инвестиционных проектов на Белорусской железной дороге:
Распрацаваны і ў цяперашні час рэалізуюцца ў праграмных распрацоўках Канструктарска-тэхнічнага цэнтра Беларускай чыгункі:
Распрацоўкі прызначаныя для:
Сістэма падтрымкі рашэнняў «Тэхнічнае нармаванне эксплуатацыйнай работы дарогі» (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)
СПР ТНЭРД представляет собой систему принятия решений при разработке плановых норм работы дороги на среднесрочный период (месяц и менее), с увязкой плановых норм с ситуацией, сложившейся на БЧ.
Сістэма тэхнічнага нармавання паказчыкаў эксплуатацыйнай работы Беларускай чыгункі (далей – БЧ) распрацоўваецца ва ўмовах функцыянавання цэнтра кіравання перавозкамі (ЦКП) і прызначана для правядзення разлікаў па планаванні тэхнічна абгрунтаваных эксплуатацыйных нормаў працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў на кароткатэрміновы перыяд (месяц) шляха:
Распрацоўка і рэалізацыя сістэмы тэхнічнага нармавання прадугледжвае рашэнне наступных асноўных задач:
Комплекс работ па развіцці сістэмы камісійных аглядаў станцый Беларускай чыгункі:
Стварэнне АС «КМА» з'яўляецца часткай комплексу работ па ўдасканаленні працэсаў маніторынгу і аналізу стану прыладаў інфраструктуры Беларускай чыгункі. Праца накіравана на развіццё АС КБР, якая выкарыстоўваецца на дарозе, у частцы кантролю і аналізу надзейнасці прылад інфраструктуры станцый БЧ.
Аператыўнае планаванне цягніковай і грузавой работы мае ключавую ролю ў кіраванні перавозачным працэсам і скіравана на арганізацыю выканання плана перавозак і тэхнічнага плана эксплуатацыйнай работы падраздзяленнямі чыгункі з улікам аператыўнай абстаноўкі, якая складваецца на планавы перыяд на БЧ і сумежных чыгуначных адміністрацыях.
В СТП БЧ 15.073-2017 «Парадак аператыўнага планавання цягніковай і грузавой работы Беларускай чыгункі, складання і кантролю за выкананнем сутачных і зменных планаў дзейнасці аддзяленняў дарогі і станцый» рэалізаваны інавацыі:
Праграма разліку дазваляе паскорыць разлік наяўнай прапускной здольнасці ўчасткаў, распрацоўваць і ацэньваць варыянты па змене тэхнічнай аснашчанасці участкаў.
Праграма дазваляе праводзіць мадэляванне прапускной здольнасці ўчасткаў шляхам змянення:
Праграма ўсталяваная ў ЦКП і на аддзяленнях Беларускай чыгункі.
Автоматизированная система комплексного анализа работы дороги «АСКАРД»
Сістэма комплекснага аналізу дазваляе праводзіць:
Аўтаматызаваная сістэма арганізацыі вагонапатокаў (АСАВ) з’яўляецца складовай часткай комплексу інфармацыйнага забеспячэння перавозачнага працэсу, які распрацоўваецца на Беларускай чыгунцы. Стварэнне АСАВ накіравана на забеспячэнне эфектыўнасці транспартнай дзейнасці перавозчыкаў, аператараў інфраструктуры, аператараў рухомага саставу і іншых удзельнікаў перавозачнага працэсу, непасрэдна датычных да арганізацыі вагонапатокаў у грузавыя цягнікі на розных этапах перавозкі. АСАВ ўключае наступныя аўтаматызаваныя падсістэмы, якія ўжо існуюць або яшчэ распрацоўваюцца на Беларускай чыгунцы:
АС «Ведамасць ПФ»
Прызначэнне АС «Ведамасць ПФ»:
Аўтаматызаваная сістэма «Дынамічная карта»
АС «Дынамічная карта» прызначана для вырашэння наступных задач: