Асноўныя навукова-даследчыя і практычныя распрацоўкі:

Галіновая навукова-даследчая лабараторыя «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага саставу» (далей ГНДЛ «ТТАРАРС») створана на падставе сумеснага распараджэння па Беларускай чыгунцы і БелДУТу № 03/1 ад 24.01.97 г. і з'яўляецца структурнай адзінкай БелДУТа.

Навуковыя распрацоўкі ахопліваюць значнае кола пытанняў па праблеме павышэння надзейнасці і даўгавечнасці рухомага складу, бяспекі руху на чыгуначным транспарце.

Прыярытэтным напрамкам лабараторыі з'яўляецца тэхнічнае дыягнаставанне вагонаў усіх тыпаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і падаўжэння тэрміну службы.

У лабараторыі працуюць кваліфікаваныя інжынеры, сярод іх – кандыдаты і дактары тэхнічных навук.

Права правядзення работ, галіна дзейнасці, тэхнічная кампетэнтнасць ГНДЛ «ТТАРАРС» засведчаны:

  • Атэстатам акрэдытацыі № BY/112 1.1688 ад 21.03.2011 года аб тым, што ГНДЛ «ТТАРАРС» адпавядае крытэрам Сістэмы акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь і акрэдытавана на тэхнічную кампетэнтнасць у адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ ІСО/МЭК 17025. Атэстат дае права на дыягнаставанне ўсіх відаў чыгуначных вагонаў і выдадзены нацыянальным органам па акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь (Дзяржстандартам).
  • Пасведчаннямі на права выканання работ па экспертным абследаванні і тэхнічным дыягнаставанні пасажырскіх і грузавых вагонаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і выдачы заключэння аб магчымасці падаўжэння тэрміну службы на тэрыторыі краін СНД, Латвіі, Літвы і Эстоніі
attestat
svid
svid1

Супрацоўнікі лабараторыі маюць сертыфікаты кампетэнтнасці на правядзенне работ па:

  • ультрагукаваму метаду неразбуральнага кантролю;
  • візуальным кантролі;
  • магнітнаму метаду неразбуральнага кантролю;
  • капілярнаму метаду кантролю;
  • візуальнаму метаду.

Адной з асноўных задач ГНДЛ «ТТАРАРС» з'яўляецца кантроль за тэхнічным станам вагоннага парку з ацэнкай рэшткавага рэсурсу і прадаўжэннем тэрміну службы. Для гэтага вядзецца сістэматычны маніторынг назірання за станам вагоннага парку з мэтай найбольш поўнага выкарыстання рэсурсу.

Гэтак жа ГНДЛ «ТТАРАРС»выконвае:

  • распрацоўку методык тэхнічнага дыягнаставання рухомага складу ў адпаведнасці з СТБ 2534-2018 з мэтай падаўжэння тэрміну службы звыш палутарнага усталяванага заводам-вытворцам;
  • выкананне ўсяго комплексу разлікаў для вагонаў;
  • распрацоўка канструктарскіх рашэнняў па мадэрнізацыі рухомага саставу;
  • распрацоўка НТПА ў галіне чыгуначнага транспарту.

1. Агульныя пытанні

  • рааспрацоўка сістэмы інфармацыйнага забеспячэння, функцыянальнага складу АПМ аператыўных работнікаў, фармаванне ўваходных і вывадных формаў;
  • распрацоўка праграмнага забеспячэння для АПМ аператыўных работнікаў;
  • распрацоўка сістэмы нарматыўнай і тэхнічнай дакументацыі;
  • нармаванне колькасці кантынгенту аператыўных і інжынерных работнікаў.

2. Дарожны ўзровень (ЦКП)

  • распрацоўка структуры Цэнтра кіравання перавозкамі з улікам схемы дарожнага палігона, існуючай сістэмы кіравання перавозкамі, напрамкаў руху вагонопотоков, сусветнага досведу кіравання чыгуначнымі перавозкамі;
  • размежаванне функцый паміж узроўнямі кіравання перавозкамі ва ўмовах функцыянавання ЦКП;
  • распрацоўка падсістэм эксплуатацыйнай работы на дарозе: тэхнічнага і аператыўнага планавання; кіравання працэсамі пагрузкі і выгрузкі, развозу мясцовага грузу; цягнікаўтварэння; прасоўвання цягнікоў на ўчастках і напрамках; рэгулявання вагоннага і лакаматыўнага паркаў; ўліку і кантролю стану станцый і ўчасткаў.

3. Узровень аддзялення дарогі (ЦКМР)

  • арганізацыя эксплуатацыйнай працы ЦКМР;
  • арганізацыя мясцовай работы на аддзяленні дарогі;
  • арганізацыя сістэмы збору, уліку.

4. Лінейны узровень

  • аптымізацыя падзелу палігона на лінейныя раёны кіравання;
  • аптымізацыя зон абслугоўвання апорных станцый;
  • арганізацыя эксплуатацыйнай работы апорных станцый.

Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі (АЭД БЧ) (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)

Падсістэма «Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі» прызначана для:

  • забеспячэння спецыялістаў і кіраўнікоў дарогі аператыўнай і дакладнай інфармацыяй аб выконваемых і выкананых грузавых перавозках;
  • інфармацыйнай падтрымкі прыняцця абгрунтаваных кіраўніцкіх уздзеянняў пры вырашэнні асноўных задач па павышэнню эфектыўнасці працы і канкурэнтаздольнасці чыгуначнага транспарту на рынку паслуг, павелічэнні аб’ёмаў і якасці перавозак, скарачэнню транспартных выдаткаў;
  • адлюстравання эфектыўнасці вытворчага працэсу прадпрыемства;
  • візуалізацыі відавочных і невідавочных узаемасувязяў паміж паказчыкамі дзейнасці Беларускай чыгункі;
  • узмацнення функцый узаемадзеяння работнікаў службаў і падраздзяленняў беларускай чыгункі, якія ўдзельнічаюць у забеспячэнні перавозак.

Асноўнай мэтай сістэмы з’яўляецца аўтаматызацыя разлікаў аналізу выканання паказчыкаў работы і ацэнка ўплыву розных фактараў на гэтыя паказчыкі за кароткатэрміновы перыяд (суткі).

f10

У рамках дадзенай сістэмы вырашаюцца наступныя задачы:

а) Распрацоўка методыкі правядзення аператыўнага аналізу работы дарогі:

  • вызначэнне пераліку асноўных якасных і колькасных паказчыкаў, якія характарызуюць работу дарогі і яе структурных падраздзяленняў;
  • вызначэнне ўзаемасувязі паміж паказчыкамі і іх ўзаемнага ўплыву;
  • распрацоўка іерархіі ўзроўняў дэталізацыі якасных і колькасных паказчыкаў (дарога-аддзяленне-лінейныя аб’екты);
  • распрацоўка метадалогіі фактарнага аператыўнага аналізу працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў.

б) Распрацоўка праграмнага забеспячэння збору зыходных дадзеных і пашырэння базы дадзеных.

в) Распрацоўка праграмнага забеспячэння рашэння задач аналізу паказчыкаў і ўзаемадзеяння з іншымі падсістэмамі:

  • распрацоўка інфармацыйна-аналітычных вітрынаў дадзеных з узроўнем дэталізацыі «месяц» для прадастаўлення магчымасці аналізу работы дарогі за працяглыя часавыя перыяды (звыш 3 гадоў).

г) Забеспячэнне візуалізацыі задач аналізу і выдачы канчатковых рашэнняў:

  • распрацоўка механізму візуалізацыі аналізу на аснове дыяграмаў, з магчымасцю навігацыі паміж рознымі ўзроўнямі дэталізацыі, з улікам перакрыжаваных залежнасцяў паказчыкаў. Павінна быць прадугледжана магчымасць групоўкі паказчыкаў эфектыўнасці дзейнасці для абранага аб’екта Дарогі (выкананне шэрагу разрозненых паказчыкаў канкрэтным аддзяленнем Дарогі, станцыяй, дэпо і г.д.).

Інфармацыйна-даведачная сістэма тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі Цэнтра кіравання перавозкамі Беларускай чыгункі (ІДС ТНМД ЦКП)

ІДС ТНМД ЦУП прызначана для аўтаматызаванага фармавання базы дадзеных нарматыўна-метадычнага забеспячэння аператыўнага персаналу Цэнтра кіравання перавозкамі службы перавозак Беларускай чыгункі, працы з ёй і адміністравання.

f23

Мэта функцыянавання сістэмы – стварэнне адзінай інфармацыйнай базы тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі, сістэматызаванай па функцыях і аб’ектах кіравання персаналу ЦКП і адмініструемай ў рэальным маштабе часу.

Асноўныя функцыі сістэмы:

  • стварэнне базы файлаў-прататыпаў нарматыўных, даведачных і метадычных дакументаў, сістэматызаванай па функцыях персаналу;
  • канвертаванне файлаў-прататыпаў у html-фармат;
  • стварэнне базы html-дакументаў, сістэматызаванай па функцый і аб’ектах кіравання персаналу;
  • рэдагаванне, даданне і выдаленне інфармацыі з базы ў рэальным маштабе часу;
  • забеспячэнне надзейнасці працы сістэмы: пратакаляванне дзеянняў карыстальнікаў, рэзерваванне і архівацыя інфармацыі;
  • обеспечение надежности работы системы: протоколирование действий пользователей, резервирование и архивация информации;
  • інтэграванне з сумежнымі інфармацыйнымі сістэмамі: АПМ ТРА, АС «Графіст», АС «Канцлер» і іншымі.

f24

Укараненне АС НМЗ ЦКП дазваляе павысіць прадукцыйнасць персаналу пры атрыманні даведачнай інфармацыі нарматыўна-метадычнага забеспячэння; павысіць ўзгодненасць прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў; павысіць эфектыўнасць арганізацыі перавозак за кошт забеспячэння дакладнасці і праўдзівасці інфармацыйнага забеспячэння сістэмы арганізацыі перавозачнага працэсу ва ўмовах функцыянавання ЦКП.

Аўтаматызаваны разлік наяўнай прапускной здольнасці элементаў чыгуначнай станцыі

Для ацэнкі перавозачнай магутнасці і бяспекі міжнародных транспартных калідораў Беларускай чыгунцы неабходна ведаць прапускную здольнасць чыгуначнай інфраструктуры, якая у значнай ступені вызначаецца магчымасцямі чыгуначных станцый па пропуску і перапрацоўцы цягнікоў.

Вызначэнне прапускной здольнасці чыгуначных станцый –  складаная і працаёмкая частка разліку наяўнай прапускной здольнасці чыгункі.

Па замове Беларускай чыгункі НДЛ «Кіраванне перавозачным працэсам» распрацавала АПМ «Прапускная здольнасць чыгуначнай станцыі», які прыняты ў 2013 годзе ў прамысловую эксплуатацыю істаляваны на 45 чыгуначных станцыях.

f31

Асноўныя пытанні, якія былі вырашаны ў ходзе выкананне працы:

  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку прапускной здольнасці стрэлкавых гарлавінаў;
  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку прапускной здольнасці шляхоў і паркаў;
  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку перапрацоўчай здольнасці сартавальных прылад;
  • стварэнне зразумелага інтэрактыўнага інтэрфейсу праграмы;
  • распрацоўка выходных формаў для прадстаўлення вынікаў разліку ў электронным і друкаваным выглядзе.

Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад.

f32

Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад».

Пасля выбару чыгуначнай станцыі, якая зацікавіла, на экран выводзіцца схема станцыі, падзеленая на элементы: стрэлкавыя гарлавіны, паркі, сартавальныя прылады. Кожны з элементаў інтэрактыўны. Вынікі разлікаў прапускной здольнасці элементаў станцыі магчыма экспартаваць у рэдактар Microsoft Word, і раздрукаваць у выглядзе аформленага дакумента з дыяграмамі, зыходнымі дадзенымі і вынікамі.

f33

Праграма дазваляе мадэляваць розныя варыянты змены тэхналагічных часоў займання стрэлкавай гарлавіны, парку, сартавальнай прылады чыгуначнай станцыі і ацаніць прапускную здольнасць і яе рэзерв. Праграмны прадукт дае магчымасць аператару ўносіць змены ў схему станцыі і пасля гэтага выканаць разлік прапускной здольнасці змененай схемы элемента станцыі.

f34

Праграма прызначана для аўтаматызацыі працэсу складання ТРА чыгуначных станцый на падставе ўніфікаваных шаблонаў і патрабаванняў нарматыўных дакументаў. Захоўванне ТРА станцый арганізавана ў адзінай базе на серверы службы перавозак.

foto03

Праграма выкарыстоўваецца работнікамі, якія займаюцца распрацоўкай ТРА чыгуначных станцый і работнікамі іншых службаў, якія выкарыстоўваюць выпіскі з ТРА ў сваёй працоўнай дзейнасці.

Разработка технико-экономических обоснований реализации инвестиционных проектов на Белорусской железной дороге:

  • развитие Центра управления перевозками Белорусской железной дороги;
  • комплексной оптимизации и реинжиниринга ИАС ПУР ГП;
  • создание автоматизированной системы сменно-суточного планирования погрузки и выгрузки дороги и ее подразделений и др.;
  • развитие Оршанского узла Белорусской железной дороги;
  • строительство второго пути на перегонах участка Ситница – Калинковичи;
  • эффективность использования пропускных способностей для пропуска тяжеловесных, длинносоставных, повышенных веса и длины поездов.

Распрацаваны і ў цяперашні час рэалізуюцца ў праграмных распрацоўках Канструктарска-тэхнічнага цэнтра Беларускай чыгункі:

  • сістэма класіфікатараў парушэнняў у працы чыгуначнага транспарту;
  • метадалагічныя асновы сістэмы маніторынгу стану бяспекі руху цягнікоў, манеўровай работы і надзейнасці тэхнічных сродкаў;
  • метадалагічныя асновы сістэмы ацэнкі і аналізу стану бяспекі руху на Беларускай чыгунцы;
  • праект тэхнічнага задання на аўтаматызаваную сістэму кіравання.

Распрацоўкі прызначаныя для:

  • структуравання інфармацыі аб парушэннях бяспекі руху і іншых адхіленнях у працы чыгуначнага транспарту;
  • дэталізацыі аналітычнай інфармацыі аб стане бяспекі руху на Беларускай чыгунцы;
  • сістэматызацыі методык аналізу і ацэнкі стану бяспекі руху ў розных гаспадарках Беларускай чыгункі;
  • фармавання сістэмы падтрымкі прыняцця рашэнняў пры распрацоўцы мерапрыемстваў павышэння бяспекі руху на Беларускай чыгунцы.

Комплекс информационно-справочных систем организации перевозок