Аўтаматызаваны разлік наяўнай прапускной здольнасці элементаў чыгуначнай станцыі

Для ацэнкі перавозачнай магутнасці і бяспекі міжнародных транспартных калідораў Беларускай чыгунцы неабходна ведаць прапускную здольнасць чыгуначнай інфраструктуры, якая у значнай ступені вызначаецца магчымасцямі чыгуначных станцый па пропуску і перапрацоўцы цягнікоў.

Вызначэнне прапускной здольнасці чыгуначных станцый –  складаная і працаёмкая частка разліку наяўнай прапускной здольнасці чыгункі.

Па замове Беларускай чыгункі НДЛ «Кіраванне перавозачным працэсам» распрацавала АПМ «Прапускная здольнасць чыгуначнай станцыі», які прыняты ў 2013 годзе ў прамысловую эксплуатацыю істаляваны на 45 чыгуначных станцыях.

f31

Асноўныя пытанні, якія былі вырашаны ў ходзе выкананне працы:

  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку прапускной здольнасці стрэлкавых гарлавінаў;
  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку прапускной здольнасці шляхоў і паркаў;
  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку перапрацоўчай здольнасці сартавальных прылад;
  • стварэнне зразумелага інтэрактыўнага інтэрфейсу праграмы;
  • распрацоўка выходных формаў для прадстаўлення вынікаў разліку ў электронным і друкаваным выглядзе.

Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад.

f32

Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад».

Пасля выбару чыгуначнай станцыі, якая зацікавіла, на экран выводзіцца схема станцыі, падзеленая на элементы: стрэлкавыя гарлавіны, паркі, сартавальныя прылады. Кожны з элементаў інтэрактыўны. Вынікі разлікаў прапускной здольнасці элементаў станцыі магчыма экспартаваць у рэдактар Microsoft Word, і раздрукаваць у выглядзе аформленага дакумента з дыяграмамі, зыходнымі дадзенымі і вынікамі.

f33

Праграма дазваляе мадэляваць розныя варыянты змены тэхналагічных часоў займання стрэлкавай гарлавіны, парку, сартавальнай прылады чыгуначнай станцыі і ацаніць прапускную здольнасць і яе рэзерв. Праграмны прадукт дае магчымасць аператару ўносіць змены ў схему станцыі і пасля гэтага выканаць разлік прапускной здольнасці змененай схемы элемента станцыі.

f34

Праграма прызначана для аўтаматызацыі працэсу складання ТРА чыгуначных станцый на падставе ўніфікаваных шаблонаў і патрабаванняў нарматыўных дакументаў. Захоўванне ТРА станцый арганізавана ў адзінай базе на серверы службы перавозак.

foto03

Праграма выкарыстоўваецца работнікамі, якія займаюцца распрацоўкай ТРА чыгуначных станцый і работнікамі іншых службаў, якія выкарыстоўваюць выпіскі з ТРА ў сваёй працоўнай дзейнасці.

Разработка технико-экономических обоснований реализации инвестиционных проектов на Белорусской железной дороге:

  • развитие Центра управления перевозками Белорусской железной дороги;
  • комплексной оптимизации и реинжиниринга ИАС ПУР ГП;
  • создание автоматизированной системы сменно-суточного планирования погрузки и выгрузки дороги и ее подразделений и др.;
  • развитие Оршанского узла Белорусской железной дороги;
  • строительство второго пути на перегонах участка Ситница – Калинковичи;
  • эффективность использования пропускных способностей для пропуска тяжеловесных, длинносоставных, повышенных веса и длины поездов.

Распрацаваны і ў цяперашні час рэалізуюцца ў праграмных распрацоўках Канструктарска-тэхнічнага цэнтра Беларускай чыгункі:

  • сістэма класіфікатараў парушэнняў у працы чыгуначнага транспарту;
  • метадалагічныя асновы сістэмы маніторынгу стану бяспекі руху цягнікоў, манеўровай работы і надзейнасці тэхнічных сродкаў;
  • метадалагічныя асновы сістэмы ацэнкі і аналізу стану бяспекі руху на Беларускай чыгунцы;
  • праект тэхнічнага задання на аўтаматызаваную сістэму кіравання.

Распрацоўкі прызначаныя для:

  • структуравання інфармацыі аб парушэннях бяспекі руху і іншых адхіленнях у працы чыгуначнага транспарту;
  • дэталізацыі аналітычнай інфармацыі аб стане бяспекі руху на Беларускай чыгунцы;
  • сістэматызацыі методык аналізу і ацэнкі стану бяспекі руху ў розных гаспадарках Беларускай чыгункі;
  • фармавання сістэмы падтрымкі прыняцця рашэнняў пры распрацоўцы мерапрыемстваў павышэння бяспекі руху на Беларускай чыгунцы.

Комплекс информационно-справочных систем организации перевозок

 

Сістэма падтрымкі рашэнняў  «Тэхнічнае нармаванне эксплуатацыйнай работы дарогі»  (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)

СПР ТНЭРД представляет собой систему принятия решений при разработке плановых норм работы дороги на среднесрочный период (месяц и менее), с увязкой плановых норм с ситуацией, сложившейся на БЧ.

Сістэма тэхнічнага нармавання паказчыкаў эксплуатацыйнай работы Беларускай чыгункі (далей – БЧ) распрацоўваецца ва ўмовах функцыянавання цэнтра кіравання перавозкамі (ЦКП) і прызначана для правядзення разлікаў па планаванні тэхнічна абгрунтаваных эксплуатацыйных нормаў працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў на кароткатэрміновы перыяд (месяц) шляха:

  • рэалізацыі сучасных прынцыпаў кіравання перавозачнай дзейнасцю на палігоне дарогі на падставе інфармацыйных тэхналогій, аўтаматызацыі функцый інфармацыйнага забеспячэння кіравання і прыняцця рашэнняў;
  • дасягнення новага якаснага ўзроўню кіравання аб’ектамі чыгункі за кошт ужывання прагрэсіўных методык і практыкі працы ў сучасных эканамічных умовах;
  • аптымізацыі тэхналогіі перавозачнага працэсу за кошт павышэння інфарматыўнасці яго складнікаў;
  • узмацнення функцый ўзаемадзеяння работнікаў службаў і падраздзяленняў, якія ўдзельнічаюць у забеспячэнні перавозак;
  • аптымальнага кіравання вытворчымі рэсурсамі;
  • мінімізацыі неэфектыўных і неабгрунтаваных выдаткаў у сферы арганізацыі перавозак.

foto04

Распрацоўка і рэалізацыя сістэмы тэхнічнага нармавання прадугледжвае рашэнне наступных асноўных задач:

  • забеспячэнне плана перавозак грузаў увогуле і па кожнаму планаванаму грузу;
  • інтэнсіўнае выкарыстанне транспартных сродкаў;
  • павышэнне эфектыўнасці рэгулявання вагонных паркаў па родзе, уласнікам і прыналежнасці рухомага саставу паміж аддзяленнямі дарогі і вылучанымі станцыямі ў залежнасці ад грузаў, што перавозяцца і максімальнага выкарыстання грузападымальнасці і ёмістасці вагонаў;
  • рацыянальнае размеркаванне парку парожніх вагонаў паміж аддзяленнямі і станцыямі для забеспячэння плана пагрузкі грузаў з улікам прыналежнасці вагонаў дзяржавам-уласнікам;
  • выбар напрамку руху гружанага вагонопотоку і парожняга вагонопотоку з улікам прыналежнасці вагонаў розным уласнікам;
  • усталяванне нормаў эксплуатуемага парку лакаматываў па дарозе, НАЧ і асноўным дэпо па ліку і серыям у адпаведнасці з планавымі аб’ёмамі работы і нормамі масы цягнікоў;
  • усталяванне патрэбы ў паліве і электраэнергіі па кожным дэпо, аддзяленню і дарозе ўвогуле ў залежнасці ад планавага грузаабароту і расходу паліва на вымяральнік;
  • вызначэнне памераў цягнікапатокаў і вагонапатокаў для распрацоўкі і карэкціроўкі графіка руху і плана фармавання цягнікоў;
  • аналіз выканання тэхнічных нормаў падраздзяленнямі чыгункі.

Комплекс работ па развіцці сістэмы камісійных аглядаў станцый Беларускай чыгункі:

  1. Распрацоўка СТП «Парадак правядзення камісійных месячных аглядаў на станцыях Беларускай чыгункі», якая прадугледжвае стандартызацыю працэсу ў адпаведнасці з патрабаваннямі Правілаў тэхнічнай эксплуатацыі БЧ і іншых нарматыўных дакументаў у сферы ўтрымання тэхнічных прылад інфраструктуры станцый і ўніфікацыю патрабаванняў да правядзення камісійных аглядаў;
  2. Распрацоўка метадычнага дапаможнікі па правядзенні камісійных аглядаў станцыйнай гаспадаркі і квартальных камісійных аглядаў шляхоў неагульнага карыстання, накіраваная на забеспячэнне ўдзельнікаў камісійных аглядаў наглядным метадычным матэрыялам з мэтай павышэння якасці правядзення аглядаў;
  3. Распрацоўка Тэхналагічных і тэхнічных патрабаванняў па аўтаматызацыі працэсаў афармлення вынікаў камісійных аглядаў, вызначэння мерапрыемстваў па ліквідацыі выяўленых няспраўнасцяў і кантролю за іх выкананнем;
  4. Распрацоўка Аўтаматызаванай сістэмы «Камісійны месячны агляд» (АС КМА) у адпаведнасці з усталяванымі патрабаваннямі.

f35

Стварэнне АС «КМА» з'яўляецца часткай комплексу работ па ўдасканаленні працэсаў маніторынгу і аналізу стану прыладаў інфраструктуры Беларускай чыгункі. Праца накіравана на развіццё АС КБР, якая выкарыстоўваецца на дарозе, у частцы кантролю і аналізу надзейнасці прылад інфраструктуры станцый БЧ.

f36

Аператыўнае планаванне цягніковай і грузавой работы мае ключавую ролю ў кіраванні перавозачным працэсам і скіравана на арганізацыю выканання плана перавозак і тэхнічнага плана эксплуатацыйнай работы падраздзяленнямі чыгункі з улікам аператыўнай абстаноўкі, якая складваецца на планавы перыяд на БЧ і сумежных чыгуначных адміністрацыях.

f37

В СТП БЧ 15.073-2017 «Парадак аператыўнага планавання цягніковай і грузавой работы Беларускай чыгункі, складання і кантролю за выкананнем сутачных і зменных планаў дзейнасці аддзяленняў дарогі і станцый» рэалізаваны інавацыі:

  • пабудова скразной працэдуры аператыўнага планавання ў выглядзе працэсна-арыентаванай тэхналогіі ў адпаведнасці з падыходамі сучасных СМЯ;
  • уключэнне новых аб’ектаў і задач аператыўнага планавання, якія адпавядаюць структуры ўдзельнікаў рынку транспартных паслуг;
  • выкарыстанне ў аператыўным планаванні інфармацыйных сістэм БЧ.

Праграма разліку дазваляе паскорыць разлік наяўнай прапускной здольнасці ўчасткаў, распрацоўваць і ацэньваць варыянты па змене тэхнічнай аснашчанасці участкаў.

foto02

Праграма дазваляе праводзіць мадэляванне прапускной здольнасці ўчасткаў шляхам змянення:

  • часу ходу цягнікоў ўсіх катэгорый па перагонах;
  • колькасці галоўных шляхоў на перагоне;
  • памераў руху цягнікоў ўсіх катэгорый;
  • колькасці прамежкавых станцый на ўчастку, на якіх магчыма скрыжаванне або абгон цягнікоў.

Праграма ўсталяваная ў ЦКП і на аддзяленнях Беларускай чыгункі.

Автоматизированная система комплексного анализа работы дороги «АСКАРД»

Сістэма комплекснага аналізу дазваляе праводзіць:

  • аб’ектыўную і ўсебаковую ацэнку работы дарогі (аддзялення) у цэлым, яе гаспадарак і прадпрыемстваў з пункту гледжання паспяховасці выканання ўсталяваных планаў і нарматываў па аб’ёме, структуры і якасці; ступені выкарыстання выдзеленых рэсурсаў, унутраных рэзерваў, а таксама ажыццяўлення раней распрацаваных арганізацыйна-тэхнічных мерапрыемстваў;

f25

  • вывучэнне дасягненняў і недахопаў у працы падраздзяленняў, выяўленне прычын і ўчасткаў, якія аказалі найбольшы ўплыў на змяненне тых ці іншых паказчыкаў у параўнанні з планам і з мінулым (базісным) перыядам, і па магчымасці, вымярэнне велічыні гэтага ўплыву;
  • размежаванне залежных і незалежных ад дарог прычын адхілення фактычных паказчыкаў эксплуатацыйнай работы ад планавых (базавых) і колькаснае іх змяненне;

f26

  • выяўленне ў працэсе аналізу недахопаў у арганізацыі планавання і забеспячэнне назапашвання неабходных дадзеных з мэтай павышэння абгрунтаванасці планаў і нарматываў на будучы час;
  • прагназаванне чаканых вынікаў эксплуатацыйнай дзейнасці дарогі і гаспадарак на планавы перыяд;
  • падрыхтоўку аналітычных матэрыялаў для выпрацоўкі аптымальных кіраўніцкіх рашэнняў, эфектыўных для дарогі і яе падраздзяленняў.

f27

Аўтаматызаваная сістэма арганізацыі вагонапатокаў (АСАВ) з’яўляецца складовай часткай комплексу інфармацыйнага забеспячэння перавозачнага працэсу, які распрацоўваецца на Беларускай чыгунцы. Стварэнне АСАВ накіравана на забеспячэнне эфектыўнасці транспартнай дзейнасці перавозчыкаў, аператараў інфраструктуры, аператараў рухомага саставу і іншых удзельнікаў перавозачнага працэсу, непасрэдна датычных да арганізацыі вагонапатокаў у грузавыя цягнікі на розных этапах перавозкі. АСАВ ўключае наступныя аўтаматызаваныя падсістэмы, якія ўжо існуюць або яшчэ распрацоўваюцца на Беларускай чыгунцы:

  • Фармаванне разліковых вагонапатокаў на палігоне чыгункі (АС «Дынамічная карта» ўкаранена ў 2009 г.);
  • Інфармацыйнае забеспячэнне задач плана фармавання чыгункі (АС «Ведамасць ПФ» ўкаранена ў 2016 г.);
  • План фармавання спецыялізаваных маршрутаў (у плане распрацоўкі);
  • План фармавания грузавых цягнікоў на разліковых напрамках дарогі (у плане распрацоўкі);
  • План фармавання мясцовых цягнікоў у раёнах мясцовай работы (у плане распрацоўкі);
  • Аналіз плана фармавання грузавых цягнікоў (у плане распрацоўкі).

 

АС «Ведамасць ПФ»

f20

Прызначэнне АС «Ведамасць ПФ»:

  • захоўванне дадзеных аб тэхнічных сродках станцыі па стане на момант уводу новага плана фармавання;
  • захоўванне дзеючага плана фармавання грузавых цягнікоў па станцыі;
  • вызначэнне разліковых нарматываў плана фармавання;
  • разлік асноўных паказчыкаў выканання дзеючага плана фармавання грузавых цягнікоў і эксплуатацыйнай работы станцыі;
  • разлік і аналіз цягнікапатока,  што апрацоўваецца на станцыі па відах зносінаў.

 

Аўтаматызаваная сістэма «Дынамічная карта»

АС «Дынамічная карта» прызначана для вырашэння наступных задач:

  • атрыманне і апрацоўка дадзеных з ІАС ПКРГП аб выкананых і планавых вагонапатоках, дадзеных аб вагонапатоку з парушэннямі плана фармавання і (або) маршруце руху;
  • размеркаванне выкананых і планавых вагонапатокаў на чыгуначнай сетцы з улікам прывязкі карэспандэнцый вагонапатока да прызначэнняў тэхнічных станцый з улікам адзінай сеткавай разметкі;
  • агрэгавання выкананых (з улікам вагонаў з парушэннямі маршруту руху і плана фармавання) і планавых вагонапатокаў па ўстаноўленых прыкметах;

f21

  • разлік аб’ёмаў вагонапатоку па выдзеленых чыгуначных кірунках Беларускай чыгункі (з улікам вагонаў з парушэннямі маршруту руху і (або) плана фармавання на Беларускай чыгунцы);
  • дынамічнае мадэляванне праследавання вагонапатока на палігоне сеткі з улікам плануемых аб’ёмаў перавозачнай работы;
  • ацэнка размеркавання нагрузкі на тэхнічныя станцы;
  • фармаванне дынамічных карт груза - і вагонапатокаў на палігоне сеткі Беларускай чыгункі (з графічным адлюстраваннем);
  • вызначэнне і аналіз вагонапатокаў з парушэннямі маршруту руху і (або) плана фармавання.

f22